HTML

Ezmegmiez?

Wendigo vs the World - nyomokban gondolatokat, érzéseket, antiklerikális képregényeket, zúzdazenét, vért, verítéket és könyveket tartalmazhat. Meg mogyorót.

A szerző élőben...

Eme blog szerzője több zenekarban is köszörüli a hangszálait. A közeljövőben az alábbi helyeken láthatod-hallhatod élőben:

  • 2008.06.16.
    Budfapest, MüPa (Wendigo - Ágnes vendégeként)
  • 2008.06.27.
    Kazincbarcika (After Crying - szimfonikus!)
  • 2008.06.28.
    Bázakerettye (Queen Tribute)
  • 2008.07.10.
    Tokaj, Hegyalja Fesztivál (Wendigo)
  • 2008.08.17.
    Sziget (Queen Tribute)

Cikizene reply

2008.01.31. 14:07 :: Wendigo vs the World

Nocsak, már megint jútyúb projekt? Most viszont van rá indokom: KALÓZ blogtársnő útjára indított egy olyan kezdeményezést, melyben olyan zenékre kíváncsi, amit szeretünk, és ciki. Mivel van ilyen rendesen, íme egy csokor:


Kezdjük talán a norvég fejhang csodájával, amit igenis szeretek. '85-ben véletlenül került hozzám az első a-ha kazetta, és bár alapvetően popzenéről beszélünk, a nóták energikusak, ultrajó dallamokkal, helyenként gitárral meg ilyes. Sajnálom, szeretem. Pár éve volt egy koncertlemezük is, azon ráadásul élő hangszerekkel, jóval rockosabban tolják a régieket is, és milyen jóság is az!

End náu számszing komplitli difrent. Az alábbi fiatalember jelenkori elhajlásait nem célom minősíteni, hisz mindenkinek szíve joga úgy megőrülni, ahogy kedve tartja (én is ehhez tartom magam ugye), de ez azért akkor is:

Sajnálom, ez is jóság. Ráadásul ez még egy marha egyértelmű videó, de az a helyzet, hogy nagykanállal kajálok meg bármit amit Jacko a Bad lemezzel bezárólag csinált. Igen, még a sihuhuzós fekadiszkó dalokat is, mert bazz, olyan szinten igényes volt mindegyik, hogy mai magyar lemezekből tíz kellene, hogy összejöjjön annyi hangszeres sáv, mint egy akkori Mickson nótáé. Ebben a nótában pedig ugye az Eddie Van Halen szólótól is feláll bárkinek bármije.

Valószínűleg többek szerint a következőre már végleg semmi mentségem, de felvállalom, hehe:

Belinda Carlisle az illető, ha valaki esetleg nem tájékozott a 80-as, 90-es évek fordulójának Super Channeles felhozatalával. De ezek a dalok akkor is faszák, nem is beszélve az elektromos hegedűről (mekkora szépségjóság már!) meg a fretless bass kíséretről, de ez már túlszakmázás. A lényeg az, hogy szimplán szeretem ezeket a dalokat. Hjaj, kikívánkozott.

Az alábbi a Wendigo zenekar munkásságát ismerőknek egyértelmű, de azért itt a helye:

Madonna általános megítélése nálam is a buta libától tartott a számító szexista üzletmogulasszony felé az évek során, de ez a lemez akkor is nagy jóság. Bizonyára volt ebben szerepe a Massive Attack agyainak zeneileg ugye, meg ez a klip... A nő itt egy az egyben Immacolata a Korbácsból (legalábbis én így képzeltem el, ott lebeg a sivatag fölött, fekete és erotikusan romlott, waaargh), a zene meg ugye arabpopszimfonika, ami megint csak jó pont. Se az előtte, se az utána készített lemezeket nem hallgatom, de ez bizony hall of fame.

Na, megint más: A Dune nevű izé anno valami rave (vagy mi) formáció volt, akik egyszercsak kiadtak egy full szimfonikus feldolgozáslemezt. Kábé beszartam tőle:

Azt se tudom, mi volt a lemez címe, de volt még rajta Queentől Phil Collinson át mindenféle, egységesen magas színvonalon. Fogalmam sincs, mi lett a csapattal ezután, talán még elhaknizgattak egy ideig valami krimókban, mittomén, de ezért a lemezért minden meg van bocsájtva.

Ha már hülyeteknó, íme egy másik gyöngyszem a cikizene-kollekciómból:

A KLF egy paródia-technovagymi birgád volt, és nem átallották ebbe a nótába még az énekesisten Glenn Hughes-t is bevenni. Az összes daluk egy merő vicc, és mégis, működik. Aztán persze ezek is eltűntek az untervasszerben.

A következő dalocska igazából a "nemtommérteccik" kategória. Valahogy a fíling, vagy ez a vége a nyárnak, kiürült a tengerpart (esetemben Balatonszárszó), fene tudja. De szép:

Az elkövető Don Henley, aki az Eagles dobosa meg néha énekese is asszem, de ez itt ugye a nyolcvanas évek, itt még a dobosok is gépdobra énekelnek, ez egy ilyen korszak. :-)

Hülye nevű néni videoklipje következik. Tipikusan egyslágeres ismertségű előadó, de ez az egy szinte már AOR. Szeretem.

A néni neve Martika, emlékszem, mindenhol Mártikának mondták be a kiváló magyar mísorvezetők. Naná, meg Klári Minouge, mi?

A most következő szösszenet abból a korszakból származik, amikor pelyhedző állú szerencsétlen lúzerként kijelentettem: ha már semmilyen egészséges nőnemű lény nem néz rám és nem áll szóba velem, akkor wazza meg mindegyik, és nem is akarok senkit, hah, a büszkeség (és balítélet) ugye:

Texas: I Don't Want A Lover természetesen. Akkoriban eme nóta alapján popos U2-nek könyveltem el őket, aztán sokáig nem hallottam felőlük, de kábé tíz évvel később lett belőlük egy sokkal szoftabb, ám jelentősen erotikusabb szintipoplounge cucc, és lássunk csodát, még az is bejött.

Na, lassan abbahagyom ám, csak gondoltam, ha coming out, akkor legyen kövér, hehe. Utolsó versenyzőnk dalát talán Phil Collinstól többen ismerik, ő is előállt eme nóta kissé vérszegény feldolgozásával pár éve, de ez az eredeti, és az egzaltált szépség tipikus ékköve:

És csak azért, hogy ne könnyes legyen a búcsúnk, a bónusz felvétel szintén Lauper kisasszony, ezúttal ő dolgoz fel egy régi Roy Orbison nótát (tudjátok, a karót nyelt krumpliorrú Zoránimitátor vastagkeretes SZTK szemüvegben - na az ő eredetijeit sosem bírtam egy percnél tovább) - ez a verzió odab@sz, és kész. Legyetek jók, hallgassatok cikis zenéket és világbéke.

FELHÍVÁS!
Drága engem olvasók! Várom a blogotokon vagy kommentben a saját cikizene-listátokat, ugyanis jó társaságban egyértelműen egyszerűbb a coming out!

13 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Goten 2008.01.31. 15:14:08

Öhm, minden, ami soksávos, kütyüs, elektronikus szintihangszínekkel telenyomott szintipop. Depeche Mode, Alphaville és igen, amiért elkezdtem billentyűzni (és egyáltalán, a zenével komolyan foglalkozni) a Bonanza Banzai :D. Most jól kiderült, hogy igazából nem is Rudess, Sherinian meg KevMo a példakép, hanem Hauber Zsolt.

Az a Madonna-lemez meg tényleg isten, régebben megvolt, de nemtom hová keveredett.

AnnGel 2008.01.31. 18:32:12

Nemtom, mi számít cikinek. Egy heavy-s haverom szerint az, h Cradle-t hallgatok, egy jó barátom szerint meg a Dalriada meg az Alhana szar :P

Amúgy szeretem a musical zenéket, pl a Hair az nagyon bejövős, de már jó rég óta.

Viszont, hogy miket hallgattam anno, na abban van pár ciki. Hogy Linkin Park fan voltam, az ér? :)

Mostanában ez megy végtelenítve nálam, ajánlom, igen jó: www.weebls-stuff.com/toons/choccy/

foxylady 2008.01.31. 21:54:53

a dalriada meg az alhana tényleg szar!

Sam. Joe · http://www.vizlepcso.blogspot.com 2008.01.31. 21:55:14

Az a ciki, hogy javarészt amit Te cikinek gondolsz, de szeretsz, az szerintem nem ciki és úgy szeretem. A-HA? OK, MH-nek olyan hangja van, hogy Jámbó Zimi forog a sírjában! A magasaitől a denevérek násztáncba kezdenek, tessenek bátran utánna csinálni! A Take On Me klippje meg megérdemelne egy videoklipp oszkárt, ha lenne olyan.

Wacky Jacko súlyosan odabasz nagyjából a Bad-ig. Aztán csak elvétve találok a munkásságában olyasmit amit szeretek. De addig kawl.

Belinda nem mozgat meg bennem semmit, bocsi. Maradonna rulez, iszonyat kitalálta magát, vagy kitalálták, mindig csinál valamit, amitől egy komplett borsóleves végigmenetel a hátamon. Bocs, de nekem a Hang Up is bejön - majd alább elárulom, hogy miért.

Az egyetlen Rave amit képes vagyok meghallgatni az a Dune. Talán nagy szerepe van benne a hátborzongatóan jó hangú lánykának - ha valami kütyüből jön ki így a hangja, akkor kéretik az előző fél mondatot törölni -, aki szerintem még jól is néz ki, csak olyan kancsal, hogy kétfelé indul el egyszerre. Csekk disz át az ügyben: www.youtube.com/watch?v=RMihpjZ03_w&feature=related

Kopirájt Liberésün Front? Az ciki? Ne már! Isten! Olyan szövegekkel taroltak, hogy "A mu-mu ősi sorkizártjai" Justified ancients of Mu-Mu..." Van is tőlük egy vagy két lemezem, meg egy maxim.

Don Henley-nek egyetlen más megmozdulását sem ismerem, de ez szerintem súlyosan odabasz!

Mártika? Még egy dalára emlékszem, de nem hagyott bennem mély nyomokat soha - mondjuk nem is kapcsolom ki a rádiót, ha meghallom. Ja, amúgy meg Kajla Minyon a helyes forma.

Texas... Nonkonoszkó. Ennek az egy nótának a kivételével nekem kimaradt.

Bocs, de Cindy Laupertől a szerjózsa összes irányában egyszerre tudok menekülésbe kezdeni. Végérvényesen akkor gyűlöltem meg, amikor a Berlini Falas Pink Floyd koncerten énekelgette, hogy "We don't need no edukáció!" Annyira volt hiteles, mint Fekete Pákó egy könyvtáravatón... Ne már!

Saját cikijeim? Há én a bizony azért Falco Jeanny I - II. dalára, Osztrák-Angol keveréknyelven hajlamos vagyok könnybe lábadni. Ultra ciki, de szeretem.

Na, ebből baj lesz! Szóval... Mostanában ha mosogatni szoktam, akkor azt úgy csinálom, hogy üvölt a fülemen a zene és énekelek, hangosan és hamisan. Mostanában rászoktam arra, hogy a Modern Talking: You can win if you want-ját üvöltöm mint a sakál.

Aztán mi még? Ja igen! Van egy kitűnő ABBA tribute album, csupa metál abba feldolgozás. Az előadóban nem vagyok biztos, de talán a Black Sabbath. Na, arról nem tudok lejönni.

Gyu · http://gyulovesaor.blogspot.com 2008.01.31. 22:58:07

Jó ötlet, majd készítek egy alblogot a cikizenének - vannak is JÓÓÓÓ ötleteim :) De ezt majd cska holnap, addig is a saját blogomon ma a nem épp ciki Honeymoon Suite zenél :)

AnnGel 2008.02.01. 00:58:41

foxylady: maradjunk annyiban, hogy valakinek tetszik, vkinek nem :)

Andi 2008.02.01. 02:18:05

Miért ciki??? Jó. Szép. Nosztalgikus (nekünk ;). Zene. Without "ciki".

Beren 2008.02.01. 09:38:57

A Falco az nem ciki, az Emotional album úgy odalép bármelyik mai méjnsztrím előadó farkára, hogy csak vinnyogni tud. Milyen zseniális már a Sound of Music (www.youtube.com/watch?v=BHK1erAT5AQ) - az orgazmus 1:20 körül. Aztán a Coming Home - Jeanny part II (www.youtube.com/watch?v=IowAUvpLqwg) és persze az első rész, a Jeanny (www.youtube.com/watch?v=caoPKJNeNeA)... Hihetetlen fíling van mindkettőben. Monnyuk németül nem sokat tudok, de egy ismerősöm szerint (aki tud) a szöveg igen meglepő annak, aki úgy gondolja, hogy ezek ilyen szerelmes nyávogások... A Youtube-on utánatúrva mindenféle élő koncertek is fellelhetők, nagyon ott van!

Ami viszont tényleg ciki, az a Pet Shop Boys... Annak idején kézzel rajzoltam borítókat a másolt kazettáimra. Nem, nem vagyok homoszexuális (még metroszexuális sem), viszont mind a mai napig állítom, hogy az Actually album a maga műfajában a legjobb anyag, pl. ilyen dalokkal: Rent (www.youtube.com/watch?v=TZvXseMZ70Q) - ennek itt egy qrvajó élő (!!!) verziója (www.youtube.com/watch?v=PuPat639JY4), Heart (www.youtube.com/watch?v=12tyZRFkzFI) - zsírhorror videjóklipp, Always On My Mind (www.youtube.com/watch?v=M2pNF_IXfyI) - Elvis után szabadon, no és az elmaradhatatlan It's a Sin (www.youtube.com/watch?v=Wo0UT-9zgmU) - ez még a Gamma Ray-t is megihlette (www.youtube.com/watch?v=-MRs2UFHY2k), bár nem túl eredeti átdolgozás. Ez előtt az album előtt akadtak jó dolgaik, de az ez után következőktől néha nekem is kijön a gálám (lásd Gó Veszt)...

Andi 2008.02.01. 11:36:47

Hát én egyetlen "cikizenét" ismerek, ami hamisítatlanul az. Amikor az Omega ütőse dobszólózik. Na, ő a Ciki! :) A többit meg meghagyom ki-ki ízlésének.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.blogspot.com 2008.02.01. 20:56:05

Beren: Én azért nem vettem be a listámba a PSB-t, mert... Szóval egyáltalán nem tartom cikinek! Anno, amikor a suliban az volt a kérdés, hogy valaki "depeses", vagy "duranos", akkor én PSB-t hallgattam és baromira élveztem, hogy kezdem érteni a dalokat. Tulajdonképpen a zenéjükön keresztül kezdtem nyelvet tanulni. A Very már nagyon gyenge lemez, a Relentless egy fos. Buzik? Teszek rá! Freddie Mercury is az volt és nem azért szerettük a Queen-t, nemde?

egyfejű 2008.02.02. 06:11:55

Tegnap késő este hazafele Falco: Jeanny I - II-t vonyítottam 3x az autóban arra gondolva, jól beírom a kommentek közé.
Annyit még ehhez a remek nótá(k)hoz, hogy prűdék jól indexre rakatták a nagy és szólásszabadságos júeszéjben, csak úgy zörgöt mondván: nehogy mán egy zseniális osztrák itten egy kurváról énekelgessen.

Faffy · http://faffy.freeblog.hu 2008.02.02. 13:53:19

aszittem csak én szeretem azt a pet shop boys lemezt. maxell kazin volt meg, máig emlékszem a kazetta sajátos illatára.

egyfejű 2008.02.06. 15:27:34

Hehe, autokázós mp3 lejátszós saját válogatás cd-men ismét leltem egyet:
Luis Miguel: Concierto - Medley
Arról meg, miért teccik, a régi vicc jut eszembe:
Samesz le-föl mászkál és folyamatosan azt mormolja: nem értem.
Rabbi belép, meghallja és így szól: mond mit nem értesz, megmagyarázom.
Mire a samesz: nü rabbi, itt van a baj. Megmagyarázni én is megtudom!
süti beállítások módosítása